Elmalı ve Bisküvili Çakma Profiterol


Benim mutfak anlayışım zaman zaman meşakkatli manzaralar sergilesede tarifin pratikliği hem zaman hemde kolaylık açısından önem teşkil etmekte.Bu tarifte aynen böyle.Menşeini tam bilmesemde tarif Sevgili Arkadaşım Damlanın tarifi.Ben bolca uyguluyorum sizde yapın pişman olmassınız:))

Malzemeler

1 paket petibör bisküvi
1 büyük yada 2 küçük elma
1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz yada fındık (ben cevizcilerdenim)
1 tatlı kaşığı tarçın

Üzeri için

2 paket bitter çikolata(ojinal tarifte hazır olan çikolata sosu var ben kendi yaptığım sosu daha çok yakıştırıyorum siz nasıl isterseniz öyle kulanın)

Yarım su bardağı süt

Yapılışı

-Bisküvileri rondodan incecik geçiriyoruz.

-Elmayı yada elmaları rendeliyoruz.

-Bir karıştırma kabında bisküvi,elma,tarçın,cevizi buluşturup güzelce yoğuruyoruz.

-Yaptığımız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp borcama diziyoruz.

-Bir tencereye su koyup kaynatıyoruz.üzerine başka bir kap koyup çikolatalarımızı benmari eritip sütle seyreltip puding kıvamında bir karışım elde ediyoruz.(bu karışımı elde etmek çikolata markasına göre farklılık gösterebiliyor bu yüzden süt miktarını arttırıp eksiltebilirsiniz)

-Çikolatalı sosumuzu borcamda bizi bekleyen lezzetli toplarımızla buluşturup buzdolabında 1 gece bekletip soğuk olarak servis  yapıyoruz...Afiyet Olsun...

1 yorum:

  1. bunu tattım ve bayıldım ceydacım.senin gibi yapabilirmiyim bilmiyorum ama kesinlikle deniycem.serap

    YanıtlaSil