Bakalorya Tava...


Balık sezonu açılınca hafta sonu için ne yemek yapsam derdim kalmıyor:)) Asıl adı bakalyoro ancak ben tezgah adını hem sevimli bulduğumdan hemde böyle daha çok kullanıldığından tarifide Bakalorya  olarak vermek istedim.Kendileri mezgitin abisi olarak nam yapmıştır.Mezgit sınıfında ancak biraz daha pahalı ve daha lezzetli.Tabi fiyat açısından kalkanı düşününce çok daha ucuz.Filetosunu çıkarıp tava yapmak en mantıklısı gibi geldi bu hafta.Afiyetle yedik.Belki sizde düşünürsünüz diye paylaşayım dedim.Sevgiler,afiyetler...

Malzemeler

-Kişi adeti kadar filetosu çıkarılmış Bakalorya

-Mısır unu

-Ayçiçek yağı

-Tuz

Yapılışı

-Filetosu çıkarılmış,temizlenip yıkanmış ve süzülmüş balıkları öncelikle biraz tuzluyoruz.

-Daha sonra Mısır ununa buluyoruz ve fazlasından arındırıyoruz.

-Tavaya ayçiçek yağımızı alıp kızdırıyoruz.Ben iki fileto için yarım çay bardağı kadar yağ kullandım.

-Kızan yağa balıkları koyup iki tarafıda altın sarısı olana dek kızartıyoruz.Sıcak olarak ve kırmızı

soğanla birlikte servis ediyoruz.Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder