Kavala Kurabiyesi

Geçen hafta geleneksel bayram temizliği ile geçince bu haftaya yazarak girmeli dedim sıvadım kolları.Sevgili Çiğdem Ablamın bana gönderdiği tarifler için tekrar teşekkür ederek haftaya onun tarifiyle başlıyorum.Üç güzel tarif göndermiş bana.İkisini deneme fırsatı buldum vee ikisindede muvaffak oldum:) Kavala Kurabiyesi" anne tarafımın Selanik ten gelmiş olduğunu düşünürsek" geç bile denediğim bir tarif.Bu bakımdan bir kez daha teşekkür etmem gerekir Çiğdem Ablaya. Ellerine sağlık Sevgili Çiğdem Süvari Çopur yeni tarifleri bekliyorum,sevgiler...


Malzemeler

-250 gram yumuşak margarin (yarisi becel + yarisi tereyag kullanilabilir)
-1 su bardagi cekilmis findik (çok ince çekilecek)
-1 su bardagi pudra sekeri
-1 paket hamur kabartma tozu
-1 paket vanilya
-Aldigi kadar un (Yaklasik 3 bardak)

Yapılışı

-Margarin,ince çekilmiş fındık,pudra şekeri-kabartma tozu ve vanilyayı iyice karıştırıp unu ekleyerek yoğuruyoruz.Unu eklerken dikket edelim çünkü markaya göre oranı değişebiliyor.

not:Hamur kulak memesi kıvamından biraz daha yumuşak oluyor.

-Hamurdan cevizden biraz daha küçük parçalar koparıp yarım ay şekli veriyoruz.Eğer elinizde kalıp varsa işiniz daha kolay.

-Yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirdiğimiz kurabiyelerimizi 175 derece fırında üzeri hafif pembeleşene dek pişiriyoruz.

-Fırından çıkan kurabiyelerimizin üzerine pudra şekeri serpip servis yapıyoruz.Kıtır kavala kurabiyelerimizle midemizi şenlendiriyoruz.Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder