Tarhanalı Çıtırgiller...

Zaman çabuk geçiyor vesselam.Bu arada türlü hastalıklar ve bir türlü Ankara'ya uğramayan ve hepimizi stres yapan bir ay geçirdik.Çok şükür halimize ki çözümlenmeyecek konular değil.Tek sıkıntı kışın geç gelip yine haziranda üşüme korkumuz:))Bendeniz pratik lezzetlerin peşinden koşan biri olduğum için şimdi vereceğim reçeteyi çok çok sevdim.Bol yağda olması ürkütmesin derim zira dışarıda yediklerimiz sadece bol yağda değil bol beklemiş sınırsız kullanılmış olarak önümüze gelmekte.Daha önce sevgili Refikada gördüğüm bu tarifi ben biraz daha farklı denedim.En kısa zamanda yine burada olacağım üstelik yeniliklerle..



Malzemeler


-1 şişe maden suyu

-4 tepeleme çorba kaşığı un

-2 tepeleme çorba kaşığı mısır nişastası

-1 yumurta

-12 çorba kaşığı tarhana

-1 büyük ya da 2 küçük tavuk göğsü

-1 büyük ya da 2 küçük kuru soğan

-1,5 su bardağı sıvı yağ

Not: Ben küçük tavada hazırladığımdan sıvıyağ miktarım 1,5 su bardağı idi.Eğer büyük tava ya da fritöz kullanacaksanız yağ oranını arttırın. 

 Yapılışı,

-İlk olarak maden suyu,un,nişasta,yumurtayı iyice çırpıyoruz.Tarhanadan 1 kaşık içine ekleyip hazırladığımız sosu kenara alıyoruz.

-Tavukları haşlayıp uzun uzun (jülyen)doğruyoruz.
 
-Sıvı yağımızı biraz derince bir tavada iyice kızdırıyoruz.

-Tavuklarımızı önce sosa buluyoruz sonra tarnanaya buluyoruz ve  kızgın yağa atıp altın sarısı olana dek kızartıyoruz.

-Aynı işlemi soğanları içinde uyguluyor ve sıcak servis yapıyoruz.

Not2: Ben tuz kullanmadım benim kulladığım tarhanada miktarı gayet yeterliydi eğer sizin kullanacağınız tarhanada miktar azsa artırabilirsiniz. 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder