Tereyağlı Pastane Kurabiyeleri...

Uzun aralar verdiğim zamanlara mazeret yaratmak artık sıradanlaştı. Ancak iş, güç koşuşturma derken yazmaya tembellik ediyorum galiba. Bu arada boş durmuyorum sosyal medyayı gayet aktif kullanıp sizlerle iletişimde bulunuyorum. Yakında bloğumla ilgili güzel haberlerim olacak, bekleyiniz...

Gezdiklerim,yediklerim sürekli artıyor. Hayat akıyor bir şekilde ve bende boş durmamak için çabalıyorum. Yeni yerle yeni lezzetler sürekli benimle. Damak anlayışımı bir parça değiştirir belki diye sürekli okuyorum,tadıyorum...

Pastaneleri çok seviyorum bolca ziyaret ediyorum. Orada neler olup bittiğini gözlemliyorum, notlar alıyorum. Bunları neden mi anlatıyorum sıradaki tarif yüzünden elbette...Pastanelerde yapılan mis kokulu kurabiyeleri bilmeyen yoktur. Evde yapma fikri güzel geldiyse sırada ki tarif size gelsin...

Malzemeler,

- Oda sıcaklığında 125 Gr tereyağı

- 1 yumurta sarısı içine beyazı dışına

- 1/2 çay bardağı Ayçiçek yağı

- 1 yemek kaşığı yoğurt

- 1 çay kaşığı toz şeker

- 2 çay kaşığı tuz

- 1/2 paket kabartma tozu

- 1,5 yemek kaşığı elma sirkesi

- Alabildiği kadar un



Yapılışı,

- Tereyağını derince bir yoğurma kabına alıp tabiri caizse mıncıklıyoruz. Yumurta sarısı ve Ayçiçek yağı ve yoğurdu ekleyip krem kıvamına getirinceye dek karıştırıyoruz. Fırınımızı bu nokta da açabiliriz.180 derece yeterli olacaktır.

- Sirke, şeker ve tuzu da ekliyoruz.

- Unu ve kabartma tozunu eleyerek ekliyoruz ve yumuşak kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. Bu noktada unu tedbirli ekleyiniz ki kıvam çok katı olmasın.

- Elimizle parçalar koparıp hafif yassılaştırarak ya da küçük bir merdaneyle nazikçe açarak kalıp ile kesip yağlı kağıt serili tepsiye diziyoruz.

- Isınan fırınımıza alıp yaklaşık 20 dakika kontrol ederek pişiriyoruz. Kıyır kıyır kurabiyelerimizi çay ile servis edip tebrikleri kabul ediyoruz. Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder