Portakal ve Bademli Siyah Pilav

Mutfak dolabımda ne var ne yok diye bakınırken önceden aldığım Sezonun siyah pirinci gözüme ilişti.Ee boş duranı Allah sevmez deyip koyuldum işe.Daha önce tereyağı ve tavuk suyuyla yapmıştım beğenmiştik.Bugün pirincin içinden çıkan tarifi uygulamak istedim.Ben klasik olarak tavuk suyuyla olanı daha bi beğendim ama bu da bizde geçer not aldı.Tabi hatırlatmak istedim daha ekşi bir tada sahip oluyor bu tarif.Değişik lezzetler denemek isteyenler buyrun....

Malzemeler

-1 su bardağı Sezon Venere Nero pirinç
-3 yemek kaşığı badem(kabukları suda bekletilip soyulmuş yada beyaz iç badem)
-1 su bardağı portakal suyu
-2,5 su bardağı siyah pirinç suyu
-2 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı

-Tarife göre siyah pirinci 1 saat bana göre 1,5 saat en az 5 bardak sıcak suda bekleterek haşlıyoruz,bu sudan 2,5 su bardağı pirinç suyu ayırıyoruz.

-Bademleri zeytinyağında kavuruyoruz iyice kızarınca süzdüğümüz pirinçleri de atıp 7-8 dakika daha kavuruyoruz.

-Portakal suyunu ve pirinç suyunu başka bir tencerede kaynatıyoruz.

-Kaynayan karışım suyu kavrulan pirinç badem ikilisine ekliyoruz.

-Harlı ateşte 10 dakika pişirdikten sonra en kısık ateşte 30 dakika daha pişiriyoruz.

-Üzerine havlu koyup demlenmesini bekliyoruz.

-Sıcak olarak servis yapıyoruz...Afiyet olsun...

Not:Normal pirince göre daha lapa bir görüntüsü var bilginize...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder