Izgara Çipura ve Taze Sarımsaklı Patates Tava

Öncelikle mevsimin cilvesi olsada Ankara tam anlamıyla buzzz.Eee balık fiyatlarıda arttı tabi ki.Kızılaya yolum düşüp balık tezgahlarına bakmadan geçmek olmaz dedim ve çipura almaya karar verdim.Izgarası en ideali benim kanaatim, hem hafif hem lezzetli.İşte tarif,

Izgara Çipura

Kişi adedine göre çipura(ızgara olarak hazırlanmış)
1 küçük kase zeytinyağı
1 tutam deniz tuzu

Sarımsaklı Patates Tava için ise;

2 adet orta boy taze patates
1 adet taze sarımsak
Sotelemek için 2 kaşık kadar zeytinyağı
Tuz

Yapılışı;

-Öncelikle fırının ızgara bölümü ısıtıyoruz.
-Balıkları yıkayıp (balıkçıya temizletiyoruz pek tabi) üzerine önce zeytinyağı sürüp daha sonra iki tarafınada tuz serpiyoruz.
-Balıklar doğru fırındaki ızgaraya.Çift tarfını gönlümüzce damak tadımıza göre pişiriyoruz.

Sarımsklı Patates Tava nın yapılışı;

-Patatesleri güzelce fırça yardımı ile yıkıyoruz.Ben kabuklu yapmayı tercih ettim.
eğer istemezseniz kabuklarını soyabilirsiniz.
-Tavaya zeytinyağını koyup küp küp doğradığımız patatesleri ekliyoruz ve soteliyoruz.
-Taze sarımsağı küçük doğrayıp sotelenip altı kapatılan tavaya atıyor ve bir iki kez çeviriyoruz ve tuz ekliyoruz.İşte bu kadar bugünkü tarif hem pratik hem lezzetli hemde kolay:)Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder