Sütlaç...

Sütlaç Osmanlı mutfağındada önemli bir yer işgal etmiş.Rivayete göre Osmanlı mutfağının ilk süt tatlısı.Hal böyle olunca sütlacın ilk tatlı tarifim olarak blog sayfamda arz-ı endam edecek olması tartışılmazdı..Dün akşam krize girip aceleyle yaptım zat-ı şahhanelerini.Kabul etmem gereken bişey var ki annem kesinlikle sütlaçta daha başarılı,sanırım anne eli farkı:)Tarif annemindir ve yıllardır başarı ile uygulanmaktadır,bilginize...

Malzemeler

-1 kg süt
-1 su bardağından iki parmak kadar fazla şeker (ben şekeri balküpü kullanıyorum,malesef her markanın tad yoğunluğu farklı bu yüzden az az ekleyip tatmakta fayda var derim)
-1 pkt vanilya
-1,5 su bardağı haşlanmış pirinç
-Süslemek için tarçın

 Yapılışı

-Pirinçleri yıkayıp hafif yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz.Çok fazla haşmamak gerek ki lapa olmasın.

-Ayrı bir tencereye sütü koyup ısıtıyoruz.Eğer sütünüz sütçüden geliyorsa tabiki kaynatıyoruz.Ben her an bulamadığım için pastörize kullandım.

-Haşlayıp süzdüğümüz pirinçleri sütle buluşturp bir taşım kaynatıyoruz.

-Şekeri ilave edip biraz daha kaynattıktan sonra vanilya ekliyoruz.Birkaç kez karıştırıp yaklaşık 10 dak kısığa yakın ateşte kaynatıyor ve ocaktan alıyoruz.

-Kaselere paylaştırıp tarçınla süsleyip  servise hazırlıyoruz.

Benim kaselerim borcam,boyutları çok büyük değil tam altı adet sütlacım oldu.Afiyetler olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder