Biraz bahane ve Türk usulü Bruschetta...

Uzun zamandır yazamadım.Mazeretlerim yok değil ancak yeterli mi işte orası şüpheli.Yılbaşı telaşı,günlük koşuşturma birde grip illeti derken bir baktım ki yeni yılın ilk ayının neredeyde tam ortaları.Yazma için bahaneye gerek yok tabi ama kendimi temize çıkarayım istedim:)

Kahvaltıyla arası pek iyi olmayan biri olarak hafta sonları bunu keyif haline dönüştürebilmeyi başarabiliyorum.Zeytinyağı dayanılmazım benim,hele birde sarımsak eşlik ederse kendisine taçlanıyor lezzeti.İtalyanların bence makarnalrı dışında yaptıkları en iyi şey Bruschetta.Sarımsaklı ekmekler üzerine domates,soğan ve pesto sosola yapılan bir iştah açıcı genel anlamda.Kahvaltı için soğan ve kış dolayıssıyla domates çok tercih etmediğim malzemeler olunca bende biraz ordan biraz burdan birazda zamanla kendi eklediğim malzemelerle yaptığım Bruschetta ları paylaşmak istedim adınıda türk usulü koydum.Afiyet olsun...

Türk Usulu Bruschetta

Malzemeler

1-Bayat ekmek dilimleri
2-Kaşar peyniri(ben genel olarak Muratbeyi tercih ediyorum)
3-Kurutulmuş domatesler(sıcak suda yumuşatılarak kullanılacak)
4-Kuru fesleğen
5-Zeytinyağı
6-Sarımsak (ben 4 dilim ekmek için 2 diş sarımsak kullandım)

Yapılış:)

-Ekmek dilimlerini tepsiye diziyoruz
-Bir kasede ezilmiş sarımsaklarla zeytinyağını karıştırıyoruz.fesleğeni en son sosa ekliyoruz.
-Ekmeklerin üzerine sosu kaşık yada fırça yardımıyla sürüyoruz.
-İster rende istersek uzun uzun dilimlediğimiz kaşarları üzerine yerleştiriyoruz ve domesleri doğrayıp ekliyoruz.
-Ben kaşarın tuzundan emin olduğumdan tuz eklemedim eğer kaşarınız az tuzluysa mutlaka sosa ekleyin derim:)
-180 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişiriyoruz ve mis gibi kokuyu içimize çekiyoruz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder