Yumurtalı Çiğköfte...

Geçen akşam ne yapsam diye aklımdan geçirirken aklıma geldi.İlk olarak tereddüt etmedim desem yalan olur.Ancak sonuç gayet başarılı oldu.yumurtalı çiğköfte bazı yörelerde yumurtalı kısır olarakta geçiyormuş.Biz yıllar önce Urfalı bir komşumuzdan öğrendik.Allah rahmet eylesin Nuriye teyzenin yaptığı elbette başkaydı ama hatırlamakta önemli çünkü vefa çokta herkese nasip olmayan bişey galiba hayatta.Annem her İzmir ziyaretimde yapar ölçüsüz olarak.Ben özellikle dikkat ettim ki rahat paylaşabileyim.Umarım sizin sofralarınızıda şenlendirir.

Malzemeler

-Yarım kg esmer bulgur

-1 yemek kaşığı domates salçası

-1 yemek kaşığı biber salçası

-1 büyük baş soğan

-6 diş sarımsak

-5 dal taze soğan

-2 adet sivri biber

-Yarım demetten biraz az maydonoz

-4 yumurta

-Tuz

-Karabiber,kırmızı pul biber (varsa isot)

-1 çay kaşığı kimyon

-2 yemek kaşığı  BECEL

-Yarım su bardağı sıvıyağ

- Ev yapımı domates suyu


Hazırlık Aşaması

-Önce sarımsaklar ezilir soğanlar küçük küçük doğranır veya rondodan yardım alınır.
-Bir kapta yumurtalar güzelce çırpılıreğer tuz eklemek isterseniz.Ammann tuz oranına dikkat çünkü kullandığınız salçanın tuzuda önemli.
-Biber,maydonoz,taze soğanlar küçük küçük doğranır (mümkünse rondo yardım etmesin) ve beraberce bir kaba alınır.
-Ben tavada katı ve sıvı yağı hazır ettim pek bi rahat oldu.Sadece ocağı yakmak kalıyor sonrası için.
-Evde yapılan domates sosları ayrıca lezzet katıyor ama eğer yoksa sıcak su da işinizi görür.Yok ben domatesli olsun istiyorum derseniz onada çare var domates rendeside imdada yetişir.

Yapılışı

-İlk olarak bulguru tepsiye alıyoruz,salçaları ekleyip ezilmiş sarımsaklar ,küçük doğradığımız yada rondodan geçirdiğimiz soğanlar ve baharatlarla harmanlayıp yoğurmaya başlıyoruz.

-Domates suyundan ıslatacak kadar ilave edip yoğuruyoruz.Bulgurlar yumuşayıp dağılmaz hale gelinceye kadar yoğurma işlemine devam ediyoruz.

-Ocakta genişçe bir tavada yağlarımızı kızdırıp çırpılmış yumurtayı ilave ediyoruz.Ben bu yumurtaları minik minik aşırmaya ayrıca bayılırım.Burada püf nokta yağın iyi kızmış olması yumurtalar eklenince görsel olarak çok güzel oluyor...

-Tepsideki köftemize Önce yumurtaların yağını ekliyor ve yoğuruyoruz.(Korkmayın yağ tepsiye dökülünce hızlıca soğuyor:)daha sonra yumurtalarımızı ekliyor çokta parçalamadan yoğuruyoruz.

-Son olarak yeşilliklerimizi ekleyip yoğuruyoruz veee yumurtalı çiğköftemiz hazııırr...yumurtalı olması sizi yanıltmasın yeşilliklerin kokusu kesinlikle baskın...Afiyet olsun

Yanında ayran müthiş olur marul ise tam da ruh ikizi:)Sunum şekli sizin güzel dünyanıza kalmış....

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder