Domates...


Adettendir bitki isimlerinden bahsederken mutlaka latince isimleri ile başlanır.Bozmayayım dedim latince ismi Lycopersion esculentum olan domates yaz aylarının kapıyı tıklatmasıyla ucuzlayıp pazar tezgahlarında boy göstermeye başladı.Her geçen gün ucuzlamaya doğallaşmaya devam edecek olan bu hem meyve hem sebze lezzet harika ile kısa bir yolculuk iyi olur diye düşündüm ve kolları sıvadım.Kışın almayı pek doğru bulmadığımından yaz aylarından taze domateslerden yaptığım domates rende sosu tercih ediyorum.Yazın ise asla eksik etmiyorum menülerimden.Balkon şartlarım uygun diye geçen yıllarda üreticiliğe bile soyundum:)

İçeriğinde bulunan likopenin  faydalarını bile düşünürsek domatesi daima bulundurmalıyız mutfağımızda.Likopen yapılan araştırmalar sonucu ilk olarak nörolojik rahatsızlıklar başta olmak üzere bir çok kanser türüyle savaşmakta da oldukça etkili.

Hepimiz yaşıyoruz mutfak kazalarını şüphesiz.Geçen yıl biraz fazlaca olan acı biberlerden yaktığım elim için Sevgili Deniz domatesi ikiye bölüp üzerine şeker serperek elimin üzerinde gezdirmemi önerdi.Sonuç harikaydı.Sadece bir kaç dakikada acı azaldı.

İnternette araştırırken gördüm ki nasır sorunu yaşayanlar içinde bire bir domates.Bunun için ise domatesi ikiye bölüp nasırlı bölgeye çekirdekli kısmı tam üzerine gelecek şekilde yerleştiriyoruz.Sonra bölgeyi ince temiz bir bez ya da sargı ile sarıyoruz.Gece boyunca bekletiyoruz.Sabah dikkatlice bölgeden alıyor ve temizliyoruz.Güle güle nasır:)

Yüzünüzdeki lekelerden şikayetçiyseniz domates maskesini öneriyor uzmanlar.Domatesi soyup suyu çıkana dek rendeliyor ya da rondodan geçiriyoruz.İçine krem kıvamına gelene dek azar azar un ekliyoruz.Göz dudak çevresi hariç yüze uygulayıp 5 dakika bekliyoruz ve duruluyoruz.Haftada 3 kez tekrarlıyoruz lekelerden kurtuluyoruz.Tabi tam da burada uyarmak ve hatırlatmak isterim ki evden çıkmadan yüksek faktörlü koruyucuyu ihmal etmiyoruz.

İşte domates ve faydaları.Faydalarını düşünerek paylaşmak istedim.Fayda görmeniz dileği ile.Sevgiler...

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder