Bademli Roka Salatası...

Ege sofralarının vazgeçilmezi roka.Daha önceki yıllarda Ankara'da bulmakta zorlansamda nihayet bu sorun çözüldü çabucak ulaşıyorum.Baskın bir tadı var rokanın ancak bademde bu konuda son derece başarılı olunca mükemmel bir uyum çıkıyor ortaya.Denemek lazım diyorum...

Eğer bademden hoşlanmıyorsanız sarımsaklı olarakta yapabilirsiniz.Balık yanınada hayli güzel eşlik eder kendileri...

1 demet roka
1 adet domates
Nar ekşisi
Kabuksuz badem ben malatya pazarınınkini kullandım.
Tuz
Limon

1-Rokaları yıkayıp sirkeli suda beklettikten sonra doğruyoruz.

2-Bademleri az yağda tavaya alıp kavuruyoruz.

3-Domatesleri doğrayıp rokalarla buluşturuyoruz.

4-Kavrulan bademleri ılındıktan sonra rokaların üzerine alıyoruz.

5-Tuz,nar ekşisi ve limonu ekleyip servis ediyoruz..

NOT: Ben bazen ekstra sızma zeytinyağıda ekliyorum.Bademlerin kavrulan yağıda olduğu için ölçülü kullanmakta fayda var.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder