Erik Suyu....


Yazın uzun sürmesi hala serinleme isteğinide beraberinde getiriyor.Bu durumdan çokta şikayetçi olmayan ben çareyi ,kola vs den uzak durmaya başlamışken bilumum meyve sularında buldum.
Binbir derde deva yurdum meyveleri bunun için biçilmiş kaftan diyerek başladım kaynatmaya.En çok Erik aşkıyla yanıp tutuştum:))Uzun süre dayanan kırmızı erik suyum pek kişiden "olur" alarak geldi huzurlarınıza.Afiyet şifa olsun...

Malzemeler  (Bir Büyük Sürahi için)

-1,5 kg koyu kırmızı iri erik

-1/2 su bardağı kadar toz şeker

-Üzerine çıkacak kadar su

Yapılışı,

-Eriklerimizi güzelce yıkayıp derin bir tencereye alıyoruz.

-Üzerine çıkacak kadar su ekleyip bir taşım kaynatıyoruz.

-Kaynayan eriklerimize şekeri ekleyip erikler iyice dağılıncaya kadar kaynatmaya devam ediyoruz.

-Ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.Soğuyan eriklerimizi ister bir tülbent istersek bir süzgeç yardımıyla süzüyoruz.

-Son olarak şişe yada sürahiye alıp soğutuyoruz.

-Kullandığımız eriklerin cinsi bu noktada önemli çünkü bazı cins çok koyu kıvam alırken bazı erik cinsi daha sulu kalabiliyor.Sulu kaldıysa soğuk servis yapıyoruz.Peki ya koyuysa:)) Hemen soğuk su ile biraz açıp damak tadımıza uygun kıvamda servis yapıyoruz.

Not:Ben çok şekerli sevmiyorum dolayısıyla meyve tadı daha yoğun oluyor eğer şekerle aranız iyi ise artırabilirsiniz güzel gönlünüzce.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder