Fındıklı...

Sıralamaya kalksam bayağı bulurum mazeret:))Uzun hemde bayağı bir uzun ara oldu bu kez.Neyse ki cebimde yeni reçeteler mevcut.Umarım en kısa sürede tamamlarım açığı:) Ekim geldi ama hava durumunda pek bir değişme yok, hala yaz.Nereden başlasam nasıl anlatsam derken Fındıklı Kurabiyede karar kıldım.Geçen haftalarda gelen biricik arkadaşlarım için hazırladığım bu tarif için denemeye değer derim.Adını fındıklı olarak not etmişim defterime madem böyle dedim böylede paylaşayım dedim.Afiyetler olsun...


Malzemeler

-1 paket margarin(ben biraz eksik koyup kalanını tereyağı ile tamamlıyorum)

-2 yumurta (sarıları içine, akları üstüne)

-4 yemek kaşığı şeker

-1 paket kabartma tozu

-alabildiği kadar un

Üzeri için;

-1 su bardağı kadar iri çekilmiş fındık

-2 yumurtanın akı

Yapılışı,

-İlk olarak margarin, yumurta sarıları, şeker, kabartma tozu ve unu ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapıyoruz.

-Elde ettiğimiz hamurları ceviz büyüklüğünde yuvarlıyoruz.Daha sonra hamurların her tarafını önce yumurta akına sonra fındığa buluyoruz.

-Kurabiyelerimizi yağlanmış tepsiye dizip, 160 derecede yaklaşık yarım saat pişiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder